بعضی سلاح ها

آشنايي با سلاح هاي سرد

امروزه در بين افكار عمومي، كار با سلاح سرد به معني نمايش مهارت هاست و از اغلب آن ها فقط در ورزش هاي رزمي و درون باشگاه ها استفاده مي شود.خارج از محيط هاي تعيين شده، استفاده و حتي حمل سلاح، بدون مجوز جرم بوده و حبس يا جريمه هاي نقدي دارد.

در هر يك از سبك هاي مختلف ورزشي، سلاح هاي خاصي به صورت پايه و ساير سلاح ها به صورت زير مجموعه مورد استفاده قرار مي گيرد. تبحر و فراگيري اين سلاح ها به ضريب هوشي، استعداد و پشتكار هنرجويان بستگي دارد.

نانچيكو

نانچيكو سلاحي كوچك ولي بسيار موثر در رزم انفرادي ، با قدرت تخريبي باور نكردني و بسيار انعطاف پذير در طول تمرين است.

  انواع: سانچیکو

1-نانچيكو (دو فك)

2- سان چيكو (سه فك)

3-يو چيكو (5 فك كوتاه)

4- بوچيكو( چوب بلند و يك فك كوتاه متحرك)

 در ورزش هاي رزمي معمول در ايران،معمولا از نانچيكو و در رده هاي بالاتر از سانچيكو استفاده مي شود. بيشترين ضربه هاي موثرنانچيكو، بر روي سر و زير فك حريف است، اين ضربه ها خصوصا نزديكي گيجگاه ، مي تواند كشنده باشد.

 امروزه از اين سلاح بيشتر در حركات نمايشي استفاده مي شود و براي بالا بردن قدرت تمركز، قوي شدن مچ دست و انگشتان و عكس العمل سريع بسيار موثر است.

تونفا

تونفا از سلاح هاي گروه كوري ساري است. ظاهر آن شبيه به باتوم نيروهاي زحمتكش انتظامي است. اصلش دست ساز و چوبي است. براي ضربه زدن، دفاع كردن و... استفاده مي شود

چوب(بو)

تكنيك هاي چوب با فاصله هاي مختلف در برابر حريف قابل اجراست. در زمان اجراي فنون چوب ، مهمترين ضربات برشي، پرتابي و پيچاندني بايد به مانند دست ها و پاهاي ما وارد عمل شود.چوب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, | 22:20 | نویسنده : کیارش نمیرانیان |